Verliefd op mijn klanten
Hoe zorg ik voor een optimale klik met mijn (potentiële) klanten voor liefde op het 1e gezicht?
Inzicht in en herkennen van klantgedrag
Zoveel klanten, zoveel verschillen. Iedereen weet dit, maar als mens zijn wij geneigd om onze (potentiële) klanten vanuit onze eigen perceptie te bekijken en te benaderen. Onze relaties gaan wij dan ook het liefst aan met mensen waarmee we gemakkelijk in contact komen. Helaas heb je goede klanten niet altijd voor het uitzoeken. In het seminar “Verliefd op mijn klanten’ is het dan ook de uitdaging om jou inzicht te laten krijgen in verschillende vormen van klantgedrag en te laten ontdekken hoe je gebruik kan maken van inzicht in gedrag, inspelen op verschillen in behoefte, om zo meer uit je klantrelatie te halen en te houden.
Welk type klant herken jij?
De klant die je steeds een kritische email stuurt met steeds weer een andere vraag in plaats van even de telefoon te pakken. De klant die het gevecht steeds aangaat door altijd weer te confronteren. De klant die je geduld elke keer maar weer op de proef stelt en je niet laat uitpraten.. De klant die maar blijft praten over ‘gezellige’ privé bijzaken die er niet toe doen in jouw ogen… De klant die denkt.. denkt.. denkt.. en niet doet… Kortom: ‘moeilijke’ (potentiële) klanten waar het minder mee klikt. Herken jij deze situatie?
Iedereen die in zijn werk met klanten te maken krijgt, komt ze tegen; de moeilijke klant. Vaak een uitdaging om mee om te gaan en je favoriete klant zal het nooit worden. Ze vergen het uiterste van jou en je kostbare tijd en het lijkt of je ze niet kan krijgen in de richting waarvan jij denkt dat goed is. Helaas horen moeilijke klanten nu eenmaal bij je werk. Dit houdt echter niet in dat je hier niet mee om kunt leren gaan.
Dit seminar gaat over inzicht in klantgedrag en beter inspelen en overtuigen van moeilijke klanten. Aan de hand van jouw persoonlijke gedragsanalyse onderzoeken we samen waarom jij dit gedrag als moeilijk ervaart en wat jij hieraan kunt doen. Hoe kan je een moeilijke klant ombuigen naar een klant waarmee jij prettig kan omgaan en… wellicht een nieuwe liefde voor in de toekomst.
Dit seminar geeft antwoord op de volgende vragen:
- Inzicht in jezelf en jouw behoefte in de klantrelatie.
- Inzicht in vijf typen klantgedrag
- Inzicht in het lastige gedrag van jouw klant.
- (H)erkennen van de behoefte van de diverse typen klant.
- Leren ombuigen van “lastig gedrag” naar plezierig samenwerken
- Overtuigingstechnieken verbaal en non-verbaal voor een renderende klantrelatie
Uw gedrag bepaalt hét verschil
Na dit seminar heb je voor jezelf inzichtelijk gemaakt waar jouw sterke punten en valkuilen liggen in de relatie met jouw klant. Tevens kun je snel de behoefte van jouw klant herkennen op zowel kenmerken van verbaal als non-verbaal gedrag. Daarnaast heb je geleerd hoe je je gedrag snel kunt afstemmen op de behoefte van jouw klant, om op die manier het lastige gedrag te kunnen ombuigen. Je gaat naar huis met meer inzicht en overtuigingstechnieken, een volledige profielanalyse van jezelf en de wijze waarop je werkt en een stappenplan voor een snelle match met de (potentiële) klant.
Dit seminar geeft antwoord op de volgende vragen:
- Inzicht in jezelf en jouw behoefte in de klantrelatie.
- Inzicht in vijf typen klantgedrag
- Inzicht in het lastige gedrag van jouw klant.
- (H)erkennen van de behoefte van de diverse typen klant.
- Leren ombuigen van “lastig gedrag” naar plezierig samenwerken
- Overtuigingstechnieken verbaal en non-verbaal voor een renderende klantrelatie
- Uw gedrag bepaalt hét verschil
- Details
- Datum: Zie agenda
- Deelnemers: Iedereen die in zijn werk met (interne) klanten te maken heeft
- Locatie: Zie agenda
- Dit seminar kan georganiseerd worden voor een maatwerkoplossing