Mijn uitdaging in mijn laatste functie in loondienst bij de ING groep als Business Consultant Business Excellence was het adviseren en begeleiden van veranderingsprocessen met als doel het succesvol verbeteren van de bedrijfsvoering. Thema’s waren hierbij strategie & businessmodel, cultuur & medewerkers, verdienmodel, sales & marketing, proces & efficiency, communicatie & positionering en leiderschap & gedrag. Centraal staat het behalen van zakelijke ambities van mijn klanten.
Vanuit visie, een duidelijk doel, een samenhang van activiteiten en focus op actiepunten die resultaten echt verbeteren adviseer ik graag bedrijven. Doelstellingen zijn o.a. het vergroten van: winstgevendheid, omzet, klantbeleving en KTV, ROI, medewerker tevredenheid, proces en efficiency. Maar hoe bereik je het beste deze resultaten?
Mijn expertise heeft zich verder ontwikkeld de afgelopen jaren met name bij het inzicht geven over het ‘wat’ en ‘hoe’ bij veranderingsprocessen op weg naar een High Performance Organisaties. ‘HPO’s’ hebben als kenmerk bovengemiddelde resultaten op langere termijn (intern gericht).
Daarnaast adviseer ik over het behalen van een excellente klantbeleving door opzetten van Customer Journey’s en het structureel inbouwen van WOW-momenten (geluksexplosies) voor klanten op hun Momenten van de Waarheid (extern gericht).
Ik heb tevens jarenlange ervaring als High Performance Coach bij Nationale-Nederlanden en diverse H.P.O. opleidingen gedaan o.a. bij het High Performance Center en ISBW. De resultaten van de onderzoeken van André de Waal over High Performance Organizations hebben mij steeds meer aangesproken m.n. waarin hij aangeeft dat organisaties allereerst ‘geschikt’ moeten zijn voor mensen willen ze ‘high performing’ kunnen worden.
De ‘harde’ kern van groei en succes zit hem in het rendement van ‘geluk, passie en gedrag’ van medewerkers als succesfactor voor (H.P.O.) organisaties. Helaas is deze geluksfactor vaak de ‘vergeten’ factor in organisaties en wordt als ‘soft’ weggezet. Geluk is immers iets voor thuis en privé.
Voor mij reden het hier niet bij te laten zitten en mij verder te specialiseren als “Chief Happiness Officer’ aan de EUR in de factor ‘rendement van geluk’. Mijn passie is het om organisaties, werknemers, klanten en mensen gelukkiger te maken en vanuit geluk het (HPO) rendement te behalen. Vanuit wetenschappelijk bewezen inzichten blijkt geluk maakbaar te zijn en dus niet zo ‘soft’ als we vaak denken. Organisaties kunnen hier hun voordeel mee doen om in een door mij ontwikkelde ‘Route Happiness’ geluksbeleid te hanteren.
‘Samen op weg naar een succesvolle én gelukkige High Performance Organisatie!’
Specialismen: Coaching | Training | Consultancy | Business Excellence | Seminars | positionering | managementcoaching | klantbeleving | high performance | communicatie | Customer Experience Management | Changemanagement | rendement van geluk | passie | verbeteren |