Geluk als businessmodel

Met Geluk als Business Model op weg naar een TOP organisatie

Geluk als Businessmodel

Businessinnovatie waarbij geluk centraal staat

Hoe Geluk als businessmodel en een vervolgroute in visie- en strategie van 9 stappen kan bijdragen aan een winnende strategie van uw organisatie

Zit er voldoende Geluk in uw businessmodel?

We leven in een tijd waarin steeds minder voorspelbaar is hoe u waarde kan toevoegen. De tijden van grote winsten maken en marktaandeel winnen zijn over. De meerderheid van de organisaties opereert in een omgeving waar plotseling concurrenten hun invloed pakken, klanten blijven vragen om nieuwe service en innovaties en business-plannen nog geen jaar houdbaar zijn. Organisaties moeten hun business model continue blijven vernieuwen om in de toekomst winstgevend te zijn en te blijven. Daar zijn nieuwe vaardigheden, tools en een nieuwe mindset voor nodig. Geluk als mindset!

Geluk als businessmodel kan hét verschil maken! Het primaire doel is hierbij het meer dan gemiddeld verbeteren van het geluk van uw medewerkers, klanten, verkopers en leveranciers. Hoe? Inmiddels gebruiken miljoenen organisaties en startups wereldwijd het Business Model Canvas: een systematische en visuele methode om uw business model in kaart te brengen en te innoveren. Ondernemers denken hierbij als designers, zetten visuele tools in, maken toekomstscenario’s, genereren verschillende opties, innoveren als een startup en maken prototypes en testen deze.

Door te werken met Het Business model Canvas wordt u op een gestructureerde wijze begeleid naar een (nieuwe) visie en strategie waarbij geluk centraal staat.Graag nodig ik u uit voor het seminar 
‘Geluk als businessmodel’.

AFSLUITING
Aan het eind van het seminar deelt u uw nieuwe 
businessmodel met de overige deelnemers. Welk bouwsteen leidt bij u tot welk nieuw idee? Met welk resultaat? Wat gaat u morgen anders doen waarbij u rendement van geluk centraal stelt?

Blok 1

> Het proces van Business Modelling
> Business Model Canvas: wat is het en wat kan je er mee?
> De 9 bouwstenen en geluk
> Zijn we in staat om ons huidige business model te doorgronden?
> Welke omgevingsfactoren zetten dat onder druk?
> Welke invloed heeft geluk op onze businessvisie?

Blok 2

> Business Model Generatie van uw organisatie
> Een nieuw perspectief op geluk van uw klanten aan de hand van de ‘Customer Empathy map’

Blok 3

> Prototyping
> Innovatietechnieken

Blok 4

> Valideren: van idee naar prototype naar testfase
> Implementeren geluk als businessmodel
> Tips voor rendement van geluk

Vervolgroute op het seminar ‘Geluk als businessmodel’

Happy Business Academy faciliteert het ontwikkelen van nieuwe strategische inzichten en mogelijkheden aan de hand van een Route van negen stappen, waarbij het Business Model Canvas centraal staat. We starten de Route visie- en strategieontwikkeling met het seminar Geluk als Businessmodel.

Programma voor het seminar ‘Geluk als businessmodel’

Aan het eind van dit seminar heeft u in beeld:
*het huidige business model van uw organisatie
*de relevante omgevingsfactoren voor geluk
*creëer een bedrijfscultuur met een écht commitment aan geluk
*innovatietechnieken voor business modellen
*het proces van business modelling
*een nieuw perspectief op uw klanten
Werkwijze:
De eerste workshop is opgebouwd uit een inleiding van 30 minuten, waarbij u wordt meegenomen in ‘Het businessmodel voor een gelukkige organisatie en klanten ’, gevolgd door 4 blokken van elk 45 minuten.

In dit seminar wordt gebruik gemaakt van anekdotes, verhalen en successen van andere bedrijven, en krijgt u concrete manieren waarop uw bedrijf weergaloze successen kan behalen.

Ook leren we van vele unieke gebruiken van Zappos (een online schoenenwinkel) , zoals hun filosofie om budget voor marketing in te zetten voor de klantervaring, het belang van Zappos’ kernwaardes (“Lever WOW via service”), en de reden waarom Zappos’ grootste prioriteit bedrijfscultuur is en zijn overtuiging dat zodra de cultuur goed is de rest – geweldige klantenservice, branding op lange termijn – van zelf zal gebeuren. Tony Hsieh – de hippe, iconoclastische en veel bewonderde CEO van Zappos heeft met geluk als businessmodel hét verschil gemaakt in zijn organisatie en is een groot voorbeeld.

Uiteindelijk sluit u dit seminar af met een structuur hoe uw medewerkers daadwerkelijk de bouwstenen van het (geluks)businessmodel van de organisatie kunnen toepassen om ook hun persoonlijk leven te verbeteren, waarmee bewezen wordt dat het creëren van geluk als businessmodel en het behalen van resultaten (zowel zakelijk als persoonlijk) hand in hand gaat.

TijdenProgramma
15.45 uurInloop
16.00 uurIntroductie en presentatie 
‘Geluk als Businessmodel, uw route naar een winnende strategie’ 
door Partners in Happiness
16.30 uurBlok 1 door Partners in Happiness
17.15 uurBlok 2 door Partners in Happiness
18.00 uurPauze met buffet
18.30 uurBlok 3 door Partners in Happiness
19.15 uurBlok 4 door Partners in Happiness
20.00 uurAfsluiting met borrel

In dit seminar heb ik in korte tijd inzicht gekregen over bestaande en nieuwe business modellen. Leuk, inspirerend en confronterend: Ik ga de uitdaging aan met mijn nieuwe businessmodel! Op weg naar succes!

Businessmodelinnovatie
BusinessmodelinnovatieMet een nieuw businessmodel naar huis

‘In het seminar ‘Geluk als businessmodel’ krijg je eindelijk een duidelijke structuur voor de zoektocht naar een praktisch toepasbaar geluksmodel voor bedrijven.’

Geluk als businessmodel
Geluk als businessmodelGeluk is een beslissing

Stuur ons een mail bij interesse of vragen

Facebook IconYouTube IconTwitter IconBezoek mijn BlogBezoek mijn BlogBezoek mijn Blog