Wat levert het op om een High Performance Organisatie te zijn?
Door Bertine Blom op 27 januari 2016
De betere prestaties zijn concreet gemeten en liegen er niet om:
- de omzet van HPO’s groeit 4 tot 16 procent harder dan die van niet-HPO’s
- de winstgevendheid is 14 tot 44 procent hoger dan die van niet-HPO’s
- de ROI (Return on Investment) is 15 tot 26 procent hoger dan die van niet-HPO’s
- de ROS (Return on Sales) is 2 tot 18 procent hoger dan die van niet-HPO’s (Bron: HPO Center)
En niet alleen de financiële resultaten blijken beter. Uit het onderzoek van Dr. André de Waal MBA, professor High Performance Organisaties, blijkt ook dat de strategische performance van een HPO significant beter is dan van een niet-HPO.
HPO’s blijken ook aanzienlijk hoger te scoren op:
- klanttevredenheid
- klantloyaliteit
- medewerkerstevredenheid
- kwaliteit + vernieuwing van diensten/producten (innovatie!)
- klachtenafhandeling (Bron: HPO Center)
In een HPO is de samenwerking dynamisch en uitdagend. Deze organisaties trekken ook de beste medewerkers aan. Het is alleen niet eenvoudig om een HPO te worden en te blijven. Mijn inziens is geluk is een ‘vergeten’ HPO factor die nog meer kan zorgen voor rendementsbehoud voor langere termijn. Over ‘geluk’ kom ik terug bij Doorbraakfactor 1.
Voor meer inzicht in de doorbraakfactoren voor High Performance, download ons e-book of kom naar ons High performance Tasting Event.
Maak een start met wat je moet doen om HPO te zijn, te blijven en van te genieten. Het levert je bedrijf veel op zoals je in deze blog hebt gelezen.
Dus.. waar wacht je nog op? Ik ontmoet je graag op ons High Performance Tasting Event.
Met enthousiaste groet,
Bertine Blom