Geluk & proces: Bertine en schrijfster Esther Jacobs

Op ontdekkingsreis naar geluk!

Esther Jacobs werd bekend door haar inzamelactie Coins for Care (€16 miljoen voor goede doelen rondom de euro invoering) en als deelnemer aan Expeditie Robinson. Over haar ervaringen schreef ze de boeken ‘Wat is jouw excuus?’, ‘Wat is jouw droom?’ Sinds Coins for Care is ze honderden keren geïnterviewd over je dromen achterna gaan en meer bereiken met minder middelen.

Esther is motivational speaker voor grote bedrijven als KLM en Philips. Ze wordt ook wel de ‘no excuses lady’ genoemd omdat ze overal uitdagingen ziet in plaats van problemen. Wil jij uit het gangbare stappen, grenzen verleggen en nieuwe mogelijkheden vorm geven?

Geleerd van Esther: Ga op ontdekkingsreis naar geluk en wees creatief!

Seminar: ‘Ga voor goud’ – Samenwerken vanuit je talent

‘Ga voor Goud!’, door samen werken vanuit een hoger doel, met optimale inzet van passie en kracht van mensen en klanten. Ga voor je talent! Voor een TOP- rendement in een swingende organisatie!

Inspirerende compilatie van een workshop strategie ‘Klantgeluk centraal’

Te gast bij de businessacademy van SynCount accountants en belastingadviseurs

Persoonlijk geluk: Bertine ontmoet Jan van Setten

Wat heb ik geleerd van Jan over geluk? Het motto van jan Van Setten is: Het leven is verwarrend eenvoudig.’
Als we de moed hebben om zaken simpel te houden en de natuurwetten te volgen die verscholen liggen in het (business) leven, dan blijft de fun in het functioneren zitten en groeien mensen en resultaat naar ongekende hoogte. Wat houdt je tegen? Het geluk ligt om de hoek!

Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, (management)coach en enter-trainer op de terreinen klantgerichtheid, (persoonlijk) leiderschap en organisatieverandering. Hij put uit jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Jan van Setten heeft een grote impact als spreker/coach: hij combineert een confronterende stijl met humor en energie. Daardoor weet hij zijn publiek van begin tot eind te inspireren en te boeien.

 

Bertine interviewt kort voormalig premier van Bhutan over happiness als businessmodel

‘Geluk’ moet met koeienletters bovenaan de agenda’s van politici, directeuren en managers staan die met hun tijd meegaan. Geluk blijkt namelijk dé factor voor het succes in bedrijven en voor de kwaliteit van een samenleving. En dat zeggen niet de minsten der aarde, zo ook onder andere Jigmi Y. Thinley (voormalig premier van Bhutan).

Jigmi Thinley was als voormalig minister-president van het Aziatische bergstaatje Bhutan nauw betrokken bij de ontwikkeling van zijn land, waarbij het begrip ‘geluk’ centraal stond. Bhutan is het enige land ter wereld waar het Bruto Nationaal Geluk jaarlijks wordt vastgesteld terwijl in de rest van de wereld het Bruto Nationaal Product leidend is.

Ik ben zeer trots dat ik deze voormalige premier Jigmi Y. Thinley van Bhutan heb mogen ontmoeten en ook kort heb mogen interviewen.

IMG_0911

Geluk en cultuur: Bertine en Pieter Zwart, Coolblue

Succesvol zakenman Pieter Zwart van Coolblue in gesprek met Bertine Blom. ‘De wens om blije klanten te krijgen start bij het aantrekken van goed en blije werknemers in dienst te nemen. Maar hoe doe je dat? Stel jezelf de vraag of je met je nieuwe college in de avond een drankje wilt doen.

Het neerzetten van de juiste bedrijfscultuur is één, maar het centraal stellen van de klant staat minstens op hetzelfde niveau. Hoe krijg je dit voor elkaar? Bekijk de video uit 2014 van Pieter Zwart van Coolblue over ondernemen en klantwensen.

Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter bijna 300 webshops in Nederland en België en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Amsterdam, Utrecht, Lochristi en Antwerpen. Via specialisten als TVstore.nl en Laptopshop.be is het de grootste verkoper van consumentenelektronica in de Benelux.

Waarom advocaten zo ongelukkig zijn?

Waarom advocaten zo ongelukkig zijn ?

Waarom advocaten zo ongelukkig zijn ?

Het beroep van advocaat is zwaar. De werkdruk is hoog, cliënten zijn veeleisend en de druk van het declarabele uur doet zich voelen. Intussen is de cultuur op veel kantoren er één van survival of the fittest. Wie niet mee kan, wordt vaak als zwak gezien of ongeschikt. Het gevolg: psychische klachten of zelfs verslaving aan drugs en alcohol. Geluk blijkt in de advocatuur allesbehalve gewoon. Hoe komt dat en wat moet er aan gebeuren?

Lees bijgaand artikel uit het Advocatenblad

 

Bertine ontmoet Jenn Lim, CEO en ‘chief happiness officer’ van Delivering Happiness

Hoe geluk bijdraagt aan geweldige bedrijfsresultaten vertelt Jenn Lim aan Bertine. Jenn Lim was naast CEO ook ‘chief happiness officer’ van Delivering Happiness.

En Lim was mede-creator van het beroemde managementboek ‘Delivering Happiness‘ van Tony Hsieh, de oprichter van online retailer Zappos. In dit bedrijf, dat eind jaren ’90 werd opgericht, groeide ‘Happiness’ uit tot een ijzersterke methode. Niet voor niets kocht Amazon het bedrijf in 2009 voor $1,2 miljard.

Bertine en Leo Beenhakker: ‘Winnende teams bouwen’

Winnende en gelukkige teams bouwen..

Gesprek gehad met de oud-bondscoach van onder andere het Nederlands elftal op het WK. Als coach/trainer was dit voor mij een boeiende ontmoeting. Leo Beenhakker is immers een coach/trainer die teams tot grote prestaties heeft gebracht. Zijn tips zijn waardevol!

Leo Beenhakker is een Nederlands voetbaltrainer en bondscoach die al in vele landen actief was. Leo Beenhakker was bondscoach op twee WK-eindronden en een EK-eindronde.